Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the cleantalk-spam-protect domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/deb80138/domains/beadiamond.nl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114
7 tips voor een onvergetelijke eerste indruk - Be a Diamond
06-42097676 info@beadiamond.nl

Je hebt slechts een paar seconden om een eerste indruk te maken.
En als iemand eenmaal een indruk van je heeft, dan is dat in de praktijk moeilijk te veranderen.
Mensen letten dan namelijk meer op informatie die hun eerste indruk bevestigt dan op informatie die hun eerste indruk ontkracht.

Wat kun jij doen om de eerste indruk die je maakt te beïnvloeden? Als jij weet waar anderen op letten, dan vergroot jij jouw kans op succes.

Onderscheid je door …

juist die onvergetelijke eerste indruk te maken

7 tips:

1. Besteed tijd en aandacht aan je kleding
Uit onderzoek blijkt dat we allerlei positieve eigenschappen toekennen aan mensen die er verzorgd uitzien. Een verzorgd uiterlijk wordt gezien als een goede eigenschap. We vinden mensen die er verzorgd uitzien intelligenter, betrouwbaarder en krachtiger.

We generaliseren als het ware de goede eigenschappen.

Kleren en accessoires geven jouw persoonlijkheid weer. Elke branche heeft zijn eigen normen als het om kleding gaat. De ene branche is veel conservatiever dan de andere.
Stem je kleding af op de klant. En als regel geldt dat je beter te formeel gekleed kunt zijn dan underdressed.

2. Geef een stevige hand en maak oogcontact
Kijk mensen aan en geef een stevige handdruk.
Maak ook tijdens het verdere gesprek regelmatig oogcontact en check of er ook wordt geluisterd naar je antwoord. Let op de non-verbale signalen van je klant. Je kunt vaak zien wanneer iemand iets niet begrijpt of erg geïnteresseerd is in je uitleg. Speel hierop in.

3.  Let op je houding
Een rechte houding zowel als je staat als zit straalt zelfvertrouwen en betrouwbaarheid uit. Ga bijvoorbeeld niet met je armen over elkaar zitten. Daarmee sluit je je af voor je klant.

4. Glimlach
Je gezicht is het meest expressieve gedeelte van jezelf. Lachende mensen zijn aantrekkelijker, stralen vriendelijkheid uit en worden als toegankelijk gezien. En daarnaast gaan spanning en lachen slecht samen. Hoe minder gespannen je je voelt, hoe zelfverzekerder je uitstraling. En je wordt er zelf ook blij van.
Test het maar eens. Soms voel je je naar en heb je geen idee waar dat vandaan komt.
Trek je mondhoeken omhoog in een glimlach. En je zult je prettiger gaan voelen.

5 Luister
Stel vragen en praat niet teveel. Als je je aandacht richt op de ander wordt je aardiger gevonden. Ook krijg je meer input. Wat vindt je gesprekspartner belangrijk? Waar is hij naar op zoek? Voor welk probleem zoekt hij een oplossing?

6. Vraag door
Als je iets niet begrijpt, vraag om uitleg. Je maakt een onprofessionele indruk als later blijkt dat je interpretatie onjuist is. En daarnaast verlies je het contact met je klant.

7. Straal enthousiasme uit
Wees overtuigd van je eigen product of dienst en gebruik voorbeelden waar je zelf enthousiast over bent.
Met deze houding creëer je een positieve uitstraling.

Realiseer je dat vaak blijkt dat degene die succes heeft, degene is die denkt dat hij succes heeft.

Deze website maakt gebruik van cookies meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten